O projekcie Opis projektu Planowane efekty Harmonogram realizacji projektu Koordynator projektu Kontakt
TYTUŁ PROJEKTU:
Każdego dnia bezpieczniej w dziennych domach pomocy
Projekt dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś IV Innowacje społecznej i współpraca ponadnarodowa Działanie 4.3 Współpraca ponadnarodowa
Lider projektu: Gmina Wrocław
Partnerzy projektu:
- Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu – partner krajowy
- Azienda Pubblica di Servici alla Persona Giorgio Gasparini Vignola (MODENA, WŁOCHY) – partner ponadnarodowy
Opis projektu:
Głównym celem projektu jest podniesienie jakości usług socjalnych świadczonych w dziennych domach pomocy poprzez transfer, zaadoptowanie
i wdrożenie nowego modelu zapobiegania następstwom nieszczęśliwych zdarzeń i ich skutkom, dzięki współpracy z partnerami ponadnarodowym i krajowym.
Nowy model wsparcia klientów Dziennych Domów Pomocy będzie podlegał na:
- podniesieniu wiedzy klientów Dziennych Domów Pomocy, członków rodzin oraz opiekunów faktycznych z zakresu bezpieczeństwa zachowań poprzez prowadzenie szkoleń/spotkań,
- utrwaleniu pozytywnych działań i zachowań prewencyjnych klientów Dziennych Domów Pomocy,
- wzroście wiedzy i umiejętności pracy Dziennych Domów Pomocy w zakresie zapobiegania następstwom nieszczęśliwych zdarzeń oraz w zakresie umiejętności przekazywanej wiedzy podopiecznym poprzez prowadzenie szkoleń dla pracowników Dziennych Domów Pomocy,
- opracowaniu modelu zapobiegania następstwom nieszczęśliwych zdarzeń i ich skutkom w zakresie oferty świadczonych usług dla klientów Dziennych Domów Pomocy.
Uczestnikami projektu będą klienci Dziennych Domów Pomocy, członkowie rodzin, opiekunowie faktyczni (odbiorcy) oraz pracownicy Dziennych Domów Pomocy (użytkownicy).
Realizator projektu:
Realizatorem projektu z ramienia Gminy Wrocław jest Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu
Środki finansowe, wysokość dofinansowania:
- Całkowita wartość projektu: 1 130 315,64 zł
- Kwota dofinansowania: 1 096 406,18 zł
- Wkład własny: 33 909,46 zł
Termin realizacji:
- Termin rozpoczęcia realizacji projektu: 01.09.2019 r.
- Termin zakończenia realizacji projektu: 31.08.2022 r.
Cel projektu:
Każdego dnia bezpieczniej w dziennych domach pomocy to projekt mający na celu podniesienie jakości świadczonych usług świadczonych w dziennych domach pomocy poprzez transfer, zaadoptowanie i wdrożenie nowego modelu zapobiegania następstwom nieszczęśliwych zdarzeń i ich skutkom we współpracy z partnerem krajowym i ponadnarodowym.
Model wsparcia dotyczy rozszerzenia i poprawy jakości oferty usług w zakresie opieki klientów Dziennych Domach Pomocy,
Produktem projektu będzie model możliwy do wykorzystania przez podmioty prowadzące Dzienne Domy Pomocy w Miejskim Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu, zawierający szczegółowe instrukcje wdrożenia.
Biuro projektu:
Miejskie Centrum Usług Socjalnych
ul. Mączna 3,
54-131 Wrocław
BENEFICJENT |
JEDNOSTKA REALIZUJĄCA |
PARTNER KRAJOWY |
PARTNER PONADNARODOWY |
|||
O projekcie Opis projektu Planowane efekty Harmonogram realizacji projektu Koordynator projektu Kontakt
Biuro projektu pn.: Każdego dnia bezpieczniej w dziennych domach pomocy
ul. Mączna 3, 54-131 Wrocław
tel. 71 376 99 00
fax. 71 376 99 05
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
BENEFICJENT |
JEDNOSTKA REALIZUJĄCA |
PARTNER KRAJOWY |
PARTNER PONADNARODOWY |
|||
O projekcie Opis projektu Planowane efekty Harmonogram realizacji projektu Koordynator projektu Kontakt
Koordynator projektu jest odpowiedzialny za harmonijny przebieg wszystkich działań, nadzór techniczny oraz płynną realizację całości projektu. Wykonawca WB Inwestycje Wioletta Stasiak z siedzibą we Wrocławiu, pełni funkcję koordynatora projektu w ramach projektu pn.: Każdego dnia bezpiecznej w dziennych domach pomocy, który został wyłoniony w trybie Zasady konkurencyjności w Miejskim Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu.
BENEFICJENT |
JEDNOSTKA REALIZUJĄCA |
PARTNER KRAJOWY |
PARTNER PONADNARODOWY |
|||
O projekcie Opis projektu Planowane efekty Harmonogram realizacji projektu Koordynator projektu Kontakt
Harmonogram realizacji projektu
Zadanie nr 1
Przygotowanie Nowego Modelu Zapobiegania następstwom nieszczęśliwych zdarzeń i ich skutkom (NMZ) we współpracy z partnerem zagranicznym
Okres realizacji zadania od dnia 01.09.2019 - 31.07.2020 (11 m-cy)
ETAP I - IX.2019
- powołanie zespółu merytorycznego ds. przygotowania i wdrożenia NMZ. I zespół- Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu (MCUS) - 8 ekspertów; II zespół- Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu (UMED) - 5 ekspertów; III zespół - Azienda Pubblica di Servici alla Persona Giorgio Gasparini Vignola (MODENA, WŁOCHY) – (PZ) - 4 ekspertów.
Co najmniej 1 ekspert - specjalista w dziedzinie niedyskryminacji, w tym dostępu dla osób niepełnosprawnych (ON), równości szans i płci, przeprowadzi w tym zakresie szkolenie dla personelu (termin szkolenia IX.2019).
ETAP ZREALIZOWANY
ETAP II - 5.IX.2019 - 29.II.2020
-pogłębiona diagnostyka stanu istniejącego w Polsce w zakresie możliwości merytorycznych planowanych do wdrożenia NMZ w Polsce. Badania własne MCUS i UMED poprzedzone określeniem potrzeb i założeń do diagnostyki we wrocławskich DDP, i w skali kraju. Wynik: raporty i rekomendacje autorów. PZ dostarcza niezbędne informacje o przedmiocie badań z funkcjonującego u PZ systemu.
(grupa docelowa: klienci DDP, pracownicy DDP).
ETAP ZREALIZOWANY
ETAP III - 25.06.2020
Warsztaty on-line z Parterem Zagranicznym przygotowujące do opracowania roboczej wersji Nowego Modelu Wsparcia. Zapoznanie się z dotychczasowymi wynikami prac, wymiana uwag i wskazówki do zebranego materiału Planowany termin warsztatów: 25.06.2020
ETAP ZREALIZOWANY
ETAP IV - VI. 2020
- dopracowanie koncepcji modelu do testowania - zespoły MCUS i UMED. Zebranie informacji i przygotowanie raportu z warsztatów on-line
ETAP ZREALIZOWANY
ETAP V - VII. 2020
- stworzenie przewodnika po NMZ do testowania -na podstawie koncepcji przyjętego rozwiązania zespoły MCUS i UMED opracują przewodnik po NMZ w celu jego wykorzystania w testowaniu przyjętego rozwiązania - wersja elektroniczna.
ETAP ZREALIZOWANY
Zadanie nr 2
Testowanie NMZ
Okres realizacji zadania od dnia 01.08.2020 do 31.10.2020 oraz od - 01.03.2021 do 31.07.2021 (8 m-cy)
ETAP I- VIII.2020 - IX.2020
- opracowanie narzędzi badawczych do testowania przez ekspertów UMED. Eksperci MCUS -ankiety i formy obserwacji.
ETAP ZREALIZOWANY
ETAP II - X.2020; V.2021 - VII.2021
- testowanie wypracowanego modelu:
1) bieżąca praca w zakresie NMZ z testowymi grupami przez 6 m-cy.
2) szkolenia dla pracowników MCUS - pracownicy 8 DDP (grup testowe) prowadzone przez ekspertów UMED.
Ramowy zakładany zakres szkoleń:
1 szkolenie „Wielki problem geriatryczny zaburzenia mobilności, równowagi i upadki”
2 szkolenie „Sposoby zapobiegania upadkom wśród osób starszych”
3 szkolenie „Fizjoterapia jako element zapobiegania upadkom osób starszych”
4 szkolenie „Zaburzenia funkcji poznawczych i emocjonalnych u osób w podeszłym wieku”
5 szkolenie „Edukowanie klientów i utrwalanie ich nowych nawyków usprawniających styl życia codziennego mieszkańca”
W szkoleniach będzie uczestniczyć łącznie 40 pracowników MCUS, w związku z tym
zaplanowano 3 edycje po 5 szkoleń dla każdej z grup 3 grupy pracowników (1 szkolenie
16 osób) szkoleń (łącznie 15 szkoleń 1 dniowych).
W szkoleniach zostaną użyte metody i narzędzia przełamujące stereotypy związane z płcią
i niepełnosprawnością. Materiały szkoleniowe będą nagrane na pendrive'ach.
Dokładne terminy szkoleń zostaną podane w terminie późniejszym.
3) szkolenia dla klientów DDP i członków rodzin/opiekunów faktycznych prowadzone
przez ekspertów UMED.
Zakres szkoleń:
1 szkolenie „Wielki problem geriatryczny zaburzenia mobilności, równowagi i upadki
(w tym sposoby zapobiegania upadkom wśród osób starszych)”
2 szkolenie „Warsztaty: profilaktyka w zakresie ograniczania nieszczęśliwych zdarzeń,
przeciwdziałanie negatywnym czynnikom wypływających z problemów związanych
z barierami architektonicznymi”.
Szkolenia odbędą się w zakresie 2 powyżej tematyk, po 2 szkolenia w 8 DDP łącznie
16 szkoleń. Zaplanowano udział 90 klientów DDP i 20 członków rodzin/opiekunów
faktycznych.
Terminy szkoleń:
szkolenia dla Pracowników MCUS:
1) temat szkolenia: Edukowanie klientów i utrwalenie ich nowych nawyków usprawniających styl życia
data szkolenia: 09.06.2021; 13.07.2021; 14.07.2021
2) temat szkolenia: Zaburzenia funkcji poznawczych i emocjonalnych u osób w podeszłym wieku
data szkolenia: 10.06.2021; 17.06.2021; 24.06.2021
3) temat szkolenia: Fizjoterapia jako element zapobiegania upadkom osób starszych
data szkolenia: 16.06.2021; 23.06.2021; 30.06.2021
4) temat szkolenia: Sposoby zapobiegania upadkom wśród osób starszych
data szkolenia: 22.06.2021; 25.06.2021; 29.06.2021
5) temat szkolenia: Wielki problem geriatryczny zaburzenia mobilności, równowagi i upadki
data szkolenia: 15.06.2021; 21.06.2021; 28.06.2021
szkolenia dla Klientów DDP i Członków rodzin Klientów:
1) temat szkolenia: Wielki problem geriatryczny zaburzenia mobilności, równowagi i upadki
data szkolenia: 14.06.2021; 17.06.2021; 21.06.2021; 23.06.2021; 24.06.2021; 25.06.2021; 28.06.2021; 30.06.2021
2) temat szkolenia: Warsztat: Profilaktyka w zakresie ograniczenia nieszczęśliwych zdarzeń
data szkolenia: 11.06.2021; 14.06.2021; 18.06.2021; 21.06.2021; 25.06.2021; 28.06.2021; 29.06.2021; 30.06.2021
4) bieżący monitoring testowania prowadzony przez ekspertów MCUS, na podstawie
wypracowanych narzędzi badawczych -obserwacje, korekty i uwagi do modelu,
przygotowanie i uzupełnienie danych do analizy i raportu z testowania.
Uczestnicy na etapie testowania będą pozyskiwać wiedzę i umiejętności z wykorzystaniem
sprzętów specjalistycznych w zakresie swojego bezpieczeństwa i profilaktyki
niebezpiecznych zdarzeń. Zapewniony zostanie kontakt z ekspertami UMED i MCUS.
ETAP ZAKOŃCZONY
Zadanie nr 3
Analiza efektów testowanego NMZ w zakresie oferty świadczonych usług dla mieszkańców DPS i klientów DDP
Okres realizacji zadania od dnia 01.08.2021 – 31.10.2021 (3 m-ce)
ETAP I - VIII.2021
- analiza danych zebranych w procesie testowania i przygotowywania danych do raportu
przez ekspertów MCUS.
ETAP ZAKOŃCZONY
ETAP II - VIII.2021
- zestawienie wyników testowych z danymi historycznymi przez ekspertów MCUS
ETAP ZAKOŃCZONY
ETAP III - IX.2021
- analiza danych i opracowanie raportu z testowania przez eksp. UMED. Raport z
testowania nie będzie zawierał stereotypów związanych z płcią i niepełnosprawnością,
podkreśla równe traktowanie użytkowników i odbiorców NMZ.
ETAP ZAKOŃCZONY
ETAP IV- IX.2021
wizyta studyjna u Partnera Zagranicznego wizyta ekspertów MCUS, UMED (łącznie 13 osób), w celu wymiany doświadczenia, zdobycia informacji, obserwacji sposobów rozwiązania problemu PZ, tak, aby wypracowane rozwiązanie było optymalne do wdrożenia w Polsce (wykorzystanie doświadczenia PZ, aby ograniczyć potencjalne błędy i ewentualne ryzyko).
ETAP ZAKOŃCZONY
ETAP V - IX.2021
Weryfikacja i uzupełnienie materiałów o doświadczenie i wiedzę z wizyty studyjnej, opracowanie założeń do wersji ostatecznej modelu
ETAP ZAKOŃCZONY
Zadanie nr 4
Opracowanie ostatecznej wersji NMZ
Okres realizacji zadania od dnia 01.11.2021 – 30.04.2022 (6 m-cy)
ETAP I - XI.2021 -XII.2021
- opracowanie NMZ z uwzględnieniem wyników testowania - zadanie realizowane przez ekspertów MCUS przy udziale ekspertów UMED.
Opracowany model uwzględnia wyniki przeprowadzonych wcześniej zadań.
ETAP ZAKOŃCZONY
ETAP II - I.2022– II.2022
- opracowanie instrukcji stosowania nowego rozwiązania, której kształt i charakter będzie wynikać z jego specyfikacji – zadanie realizowane przez ekspertów MCUS i UMED. Eksperci wykorzystają raport z analizy wyników testowych oraz doświadczenie i wiedzę PZ w trakcie bieżących konsultacji. Ostatnia wersja NMZ oraz instrukcji będzie uwzględniała zasadę racjonalnego projektowania, aby rozwiązanie było uniwersalne, wygodne, użytkowe, czytelne, intuicyjne i elastyczne w stosowaniu. Opracowania te nie będą podkreślać
stereotypów związanych z płcią i niepełnosprawnością.
ETAP ZAKOŃCZONY
ETAP III - III.2022 – IV.2022
- wypracowanie ostatecznej wersji modelu przez ekspertów MCUS wraz z instrukcją użytkowania modelu oraz jego druk dla zdefiniowanych użytkowników.
ETAP ZAKOŃCZONY
Zadanie nr 5
Wdrożenie ostatecznej wersji NMZ w zakresie oferty świadczonych usług
dla mieszkańców DPS i klientów DDP
Okres realizacji zadania od dnia 01.05.2022 – 31.08.2022 (4 m-ce)
ETAP I - V.2022 – VI.2022
- opracowanie strategii wdrożenia NMZ w MCUS - realizowane przez ekspertów MCUS.
ETAP ZAKOŃCZONY
ETAP II - VI.2022
- opracowanie zarządzenia Dyrektora MCUS realizowane przez ekspertów MCUS (przygotowanie zarządzenia). Wdrożenie przez Dyrektora MCUS NMZ w MCUS.
ETAP ZAKOŃCZONY
ETAP III - V.2022 – VI.2022
- szkolenia wdrożeniowe dla pracowników DDP MCUS realizowane przez pracowników i ekspertów UMED. Zakres szkoleń wdrożeniowych dla pracowników DDP MCUS:
1 szkolenie „Wielki problem geriatryczny, zaburzenia mobilności, równowagi i upadki –
teoria i praktyka”.
2 szkolenie „Sposoby zapobiegania upadkom wśród osób starszych - teoria, praktyka”.
3 szkolenie „Uczenie jak uczyć - zasady przekazywania wiedzy - edukacja klientów przez pracowników MCUS”.
4 szkolenie „Fizjoterapia jako element zapobiegania upadkom osób starszych”.
5 szkolenie „Zaburzenia funkcji poznawczych i emocjonalnych u osób w podeszłym wieku”. W szkoleniach będzie uczestniczyć łącznie 40 pracowników MCUS, w związku z tym
zaplanowano 3 edycji szkoleń (łącznie 15 szkoleń 1 dniowych).
Planowane daty przeprowadzenia szkoleń: 09.05.2022; 10.05.2022; 11.05.2022; 13.05.2022; 20.05.2022; 26.05.2022; 27.05.2022; 31.05.2022; 01.06.2022; 02.06.2022; 03.06.2022; 14.06.2022; 15.06.2022; 21.06.2022; 26.06.2022.
ETAP ZAKOŃCZONY
- zakup 8 sztuk defibrylatorów AED (po 1 szt. do każdego DDP obejmowanego wsparciem w projekcie) wraz z przeprowadzeniem szkolenia 48 pracowników MCUS z zakresu obsługi defibrylatorów AED i zasadami udzielania pierwszej pomocy.
Planowane daty przeprowadzenia szkoleń: 04.08.2022; 08.08.2022; 10.08.2022; 12.08.2022; 16.08.2022; 18.08.2022; 22.08.2022 i 24.08.2022
Terminy szkoleń zostaną podane w terminie późniejszym.
ETAP IV- VI.2022- VII.2022
- szkolenia wdrożeniowe dla klientów DDP MCUS realizowane przez pracowników i ekspertów UMED. Zakres szkoleń wdrożeniowych dla klientów DDP MCUS:
1 szkolenie „Wielki problem geriatryczny zaburzenia mobilności, równowagi i upadki
(w tym sposoby zapobiegania upadkom wśród osób starszych) – teoria i praktyka
(warsztaty, przykłady)”
2 szkolenie „Profilaktyka w zakresie ograniczania nieszczęśliwych zdarzeń,
przeciwdziałanie negatywnym czynnikom wypływających z problemów związanych
z barierami architektonicznymi - teoria praktyka (warsztaty, przykłady)” . Szkolenia odbędą się w zakresie 2 powyżej tematykach, po 2 szkolenia w 8 DDP - łącznie 16 szkoleń. Zaplanowano udział 90 klientów DDP i 20 członków rodzin/opiekunów faktycznych.
Planowane daty przeprowadzenia szkoleń: 05.05.2022; 06.05.2022; 13.05.2022; 18.05.2022; 25.05.2022; 02.06.2022; 06.06.2022; 07.06.2022; 08.06.2022; 10.06.2022; 17.06.2022; 23.06.2022; 24.06.2022; 28.06.2022; 29.06.2022; 30.06.2022
ETAP ZAKOŃCZONY
ETAP V- VIII.2022
- uruchomienie programu - rozpoczęcie pracy z klientami DDP w ramach NMZ. Etap ten nastąpi jednocześnie z etapem szkoleń. Strategia i szkolenia zostaną opracowane tak, aby nie powielać stereotypów związanych z płcią i niepełnosprawnością.
Przy rekrutacji nowego personelu do NMZ osoby niepełnosprawne, pod warunkiem,
że spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze. Materiały szkoleniowe
będą nagrane na pendrive'ach w celu zaoszczędzenia papieru i toneru oraz energii.
ETAP ZAKOŃCZONY
Zadanie nr 6
Opracowanie rekomendacji i instrukcji do NMZ
Okres realizacji zadania od dnia 01.06.2022 – 31.08.2022 (3 m-ce)
ETAP I VI.2022 - VII.2022
- przygotowanie materiałów do rekomendacji - realizowane przez ekspertów MCUS.
Cel - zebranie wszystkich materiałów niezbędnych do opracowania rekomendacji do wdrożenia NMZ przez inne podmioty prowadzące DPS lub DDP.
ETAP ZAKOŃCZONY
ETAP II VIII.2022
- opracowanie rekomendacji, stanowiącej całościową i spójną strategię wdrożenia
rozwiązania wypracowanego we współpracy z PZ, uwzględniając wszystkie aspekty:
formalne, ekonomiczne, merytoryczne, szanse i zagrożenia. Realizowane przez ekspertów
UMED. Ostateczna wersja rekomendacji (wydane w formie publikacji) zostanie zlecona
do publikacji przez MCUS, po jej przygotowaniu przez UMED.
Rekomendacje zostaną opracowane w taki sposób, aby nie powielały stereotypów związanych z płcią i niepełnosprawnością wydane oraz przygotowane w formie
elektronicznej, a informacje o rekomendacji i możliwości skorzystania z nich zostanie
opublikowana na stronie internetowej MCUS. Zostanie też opracowana i zamieszczona na stronie internetowej MCUS w wersji: dla osób niedowidzących oraz dla osób głuchoniemych.
ETAP ZAKOŃCZONY
Projekt został zakończony
Rekomendacje i instrukcje do wdrożenia Nowego Modelu Zapobiegania w dziennych domach pomocy
Bezpiecznik nr 1 - http://dokumentypjm.migam.org/books/zztb/
Bezpiecznik nr 2 - http://dokumentypjm.migam.org/books/pmlg/
Rekomendacje i instrukcje do wdrożenia NMZ (...) - http://dokumentypjm.migam.org/books/rdaz/
BENEFICJENT |
JEDNOSTKA REALIZUJĄCA |
PARTNER KRAJOWY |
PARTNER PONADNARODOWY |
|||
O projekcie Opis projektu Planowane efekty Harmonogram realizacji projektu Koordynator projektu Kontakt
Uczestnicy projektu: klienci Dziennych Domów Pomocy (DDP), członkowie ich rodzin, opiekunowie faktyczni oraz pracownicy DDP.
Wdrożenie nastąpi w 8 DDP prowadzonych przez Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu. Testowanie zostanie przeprowadzone akcją informacyjną skierowaną do pracowników DDP, klientów DDP i członków rodzin oraz opiekunów faktycznych. Osoby do testowania zostaną wybrane według kryteriów sformułowanych w ankiecie wg. stopnia zainteresowania klienta DDP, stopnia zainteresowania personelu DDP oraz zainteresowania członków rodzin klientów/ opiekunów faktycznych).
Rekrutacja: na podstawie wypełnionych deklaracji uczestnictwa (bez ograniczeń)
Główne rezultaty projektu:
- podniesienie jakości świadczonych usług dla osób niesamodzielnych,
- nabycie wiedzy teoretycznej w zakresie bezpiecznych zachowań, przyczyn i skutków nieszczęśliwych zdarzeń (klienci DDP, pracownicy DDP),
- zwiększenie umiejętności w zakresie odpowiedniego poruszania się, samoasekuracji, eliminacja zachowań potencjalnie niebezpiecznych (klienci DDP),
- utrwalenie pozytywnych działań i zachowań prewencyjnych klientów DDP (pracownicy DDP),
- wzrost poczucia bezpieczeństwa klientów DDP (pracownicy DDP)
- wzrost wiedzy i umiejętności pracowników DDP w zakresie zapobiegania następstwom nieszczęśliwych zdarzeń oraz w zakresie umiejętności w obszarze przekazywania wiedzy klientom DDP (pracownicy DDP).
Współpraca ponadnarodowa przewiduje transfer, zaadoptowanie i wdrożenie nowego rozwiązania na gruncie krajowym, zaczerpnięte od partnera ponadnarodowego.
Nieodłącznym elementem tej współpracy na każdym etapie projektu jest wymiana informacji i doświadczeń z partnerem ponadnarodowym.
Nowość rozwiązania polega na przetransferowaniu i wdrożeniu (z uwzględnieniem istniejących w Polsce możliwości prawnych, społecznych i ekonomicznych) znacznej części produktu, którym dysponuje partner ponadnarodowy, specjalizujący się w usługach socjalnych osób starszych.
Partner ponadnarodowy oferuje kompleksowe wsparcie systemowe osób starszych, włączając pełna opiekę, szkolenia dla ich opiekunów, pracę wolontariuszy, wsparcie nieformalnego opiekuna – członka rodziny. Zakres usług partnera ponadnarodowego (PZ) jest znacznie szerszy od obecnej oferty polskich DDP. W związku z czym bazując na wiedzy i doświadczeniu PZ, MCUS planuje transfer, adaptację i wdrożenie innowacyjnej, kompleksowej oferty w postaci nowego modelu zapobiegania następstwom nieszczęśliwych zdarzeń i ich skutkom, polegającej na:
- rozszerzeniu oferty usług socjalnych dla klientów DPP, m.in. przeszkolenie pracowników MCUS,
- prowadzeniu szkoleń/spotkań podnoszących umiejętności klientów DDP, w zakresie bezpiecznych zachowań, pozytywnych działań i zachowań prewencyjnych,
- prowadzeniu szkoleń zwiększających umiejętności pracowników DDP.
BENEFICJENT |
JEDNOSTKA REALIZUJĄCA |
PARTNER KRAJOWY |
PARTNER PONADNARODOWY |
|||