Lipiec 2024 w DDP Karmelkowa

Józef Antoni Birkenmajer

Lipiec

Lipiec kochamy z tej racji,

że jest miesiącem wakacji;

można przeto o tej porze

na plażę jechać nad morze.

Tam można w wielkiej swobodzie

brodzić i pływać po wodzie,

można się na słońcu wypiec,

boć to przecie ciepły lipiec!

Można w słońca ciepłym blasku

wypiekać i babki z piasku

lub budować zamki, forty

i dla statków wielkie porty.

W piękny lipcowy dzień wybraliśmy się na pokaz fontanny multimedialnej przy Hali Stulecia. Fontanna multimedialna we Wrocławiu jest największą taką fontanna w Polsce i jedną z największych w Europie. Woda przepięknie tańczyła w rytm muzyki, dając cudowny pokaz artystyczny. Wszyscy byliśmy zachwyceni pokazem i żałowaliśmy, że nie możemy zostać dłużej! Wodne akrobacje robiły ogromne wrażenie. Wyjazd umiliło wyjście na desery lodowe i kawę. Po wspaniałym pokazie udaliśmy się na krótki spacer po pergoli.
Cóż to był za dzień pełen wrażeń!

Zdjęcie_nr_1_przedstawia_klientów_DDP_siedzących_przy_stolikach_i_oglądających_pokaz_fontanny_multimedialnej.png  Zdjęcie_nr_2_przedstawia_pokaz_fontanny_multimedialnej.png

Zdjęcie nr 1 przedstawia klientów DDP siedzących przy stolikach i oglądających pokaz fontanny multimedialnej.

Zdjęcie nr 2 przedstawia pokaz fontanny multimedialnej

Spotkanie ze strażnikiem miejskim pn. ,,Powódź we Wrocławiu
w 1997 roku”

W lipcu spotkaliśmy się ze strażnikiem miejskim, który poprowadził ciekawą prelekcję na temat powodzi
we Wrocławiu z 1997 roku. Z zapartym tchem słuchaliśmy opowieści Pana strażnika, a także sami dzieliliśmy się wspomnieniami z tamtego okresu. Spotkanie było bogate w wiele faktów i poruszyło mnóstwo wspomnień z tamtego okresu.

przedstawiają_naszych_klientów_podczas_wykładu_prowadzonego_przez_strażnika_miejskiego.png   strażnicy_miejscy_podczas_wykładu.png

Zdjęcia nr 3 i 4 przedstawiają naszych klientów podczas wykładu prowadzonego przez strażnika miejskiego.

Przedstawienie ,,Czerwony Kapturek”

Z okazji dnia Czerwonego Kapturka, który wypada w lipcu, przygotowaliśmy przedstawienie. Przygotowania do przedstawienia trwały kilka dni! Najpierw przypomnieliśmy sobie bajkę o Czerwonym Kapturku i wspólnie przeczytaliśmy wybrane fragmenty. Do naszego przedstawienia przygotowaliśmy kukiełki przedstawiające Babcię, Wilka, Gajowego i Czerwonego Kapturka. W końcu przyszedł wielki dzień! Nasze przedstawienie wypadło świetnie i otrzymało gromkie brawa od widowni. Kto wie jaką bajkę przedstawimy następnym razem?

Zdjęcia_nr_567_i_8_przedstawiają_wykonane_przez_naszych_klientów_kukiełki_kolejno_Czerwony_Kapturek_Gajowy_Babciai_Wilk.png

Zdjęcia nr 5,6,7 i 8 przedstawiają wykonane przez naszych klientów kukiełki, kolejno: Czerwony Kapturek,  Gajowy, Babcia
i Wilk.

W lipcu wyplataliśmy wianki z panią Anitą z fundacji ,,Poznajemy Nieznane”.
Pani Anita przyjechała do nas z pięknymi i różnorodnymi kwiatami, które wypełniły sale cudownym słodkim zapachem. Zanim przystąpiliśmy do pracy, Pani Anita dokładnie pokazała nam jak upleść piękny wianek. Po dokładnych instrukcjach szybko zabraliśmy
się do pracy i każdy z nas stworzył wyjątkowy i pięknie wypleniony wianek. Pani Anita
w bardzo przyjazny i uważny sposób prowadziła warsztaty i nie możemy się doczekać kolejnych! Mamy nadzieję na szybkie, kolejne odwiedziny!

kwiaty_na_stole_1.png  kwiaty_na_stole_2.png

Zdjęcia_nr_11_i_12_przedstawiają_gotowe_wianki_zdobiące_głowy_naszych_klientek.png

Spotkanie z przewodnikiem Wrocławskim ,,Dobra Pani – Marianna Orańska”

W lipcu nie mogło zabraknąć odwiedzin Pana Jacka – wrocławskiego przewodnika. Jak zawsze Pan Jacek bardzo ciekawie poprowadził spotkanie, które pochłonęło uwagę wszystkich zebranych. Tematem spotkania była ,,Dobra Pani – Marianna Orańska”. Wydarzenie było pełne ciekawostek, które Pan Jacek w niesamowity sposób potrafi przekazać. Niecierpliwie czekamy na kolejne spotkanie!

Zdjęcie_nr_13_przedstawia_wyświetlony_na_telewizorze_plakat_kobiety_w_czerwonej_sukience_otoczonej_roślinami_podpisany_Dobra_Pani.png  wrocławski_przewodnik_1.png  Przewodnik_wrocławski_2.png

Pocztówki i wspominki z wakacji przy grillu

W piękny letni dzień tworzyliśmy pocztówki z pozdrowieniami z wakacji. Na pocztówkach znalazły się nadmorskie miejscowości, górskie schroniska czy uzdrowiska. Pozdrowienia słaliśmy do kolegów, koleżanek, bliskich i rodziny. Letniej atmosfery dopełniał zapach grillowanych kiełbasek i biesiadne piosenki, do których co niektórzy wyrywali się do tańca! Wspólnie wspominaliśmy nasze letnie wyjazdy,
a stworzone pocztówki ozdobiły nasze sale, wypełniając je iście wakacyjną atmosferą.

Zdjęcia_nr_16_przedstawia_przygotowany_stół_w_oczekiwaniu_na_przyjście_klientów_DDP.png  Zdjęcia_nr_17_i_18_przedstawiają_wypełniane_kartki_wakacyjne_przez_seniorów_z_naszego_DDP.png  Zdjęcie_nr_19_przedstawia_wykonane_przez_klientów_DDP_pocztówki_z_wakacji_wywieszone_na_tablicy.png

Zdjęcia nr 16 przedstawia przygotowany stół w oczekiwaniu na przyjście klientów DDP.

Zdjęcia nr 17 i 18 przedstawiają wypełniane kartki wakacyjne przez seniorów z naszego DDP.

Zdjęcie nr 19 przedstawia wykonane przez klientów DDP pocztówki z wakacji wywieszone na tablicy.