Zajęcia aktywizacyjne

Miesiąc lipiec w tym roku był wyjątkowo upalny. Ze względu na wysokie temperatury nasze zajęcia dostosowaliśmy do warunków pogodowych, żeby czas wspólnie spędzony był przyjemnością i zbytnio nie obciążał naszych mieszkańców. Miejscami do zajęć były ogród albo taras. Podczas zajęć mieszkańcy wykonywali ćwiczenia ogólnousprawniające i oddechowe. Ćwiczeniom towarzyszyła rytmiczna muzyka, co pozwoliło utrzymać właściwe tempo ćwiczeń. Nie zabrakło w czasie zajęć ćwiczeń usprawniających umysł. Mieszkańcy doskonalili swoją pamięć, zdolności abstrakcyjnego myślenia i kojarzenia. Zadania i pytania były niejednokrotnie trudne, co wymagało od uczestników zajęć dużego skupienia, ale również pytania wywoływały wiele śmiechu, radości i satysfakcji. Podczas zajęć mieszkańcy śpiewali lubiane piosenki biesiadne. Czasami zajęcia przebiegały na zadany temat. Zawsze z przyjemnością i radością mieszkańcy wracali do swoich pokoi.

Ogród w DPS. Mieszkańcy siedzą w kółku w rękach trzymają kubki z wodą, odpowiadają na zagadki oraz wspólnie śpiewają piosenki biesiadne  Ogród w DPS. Mieszkańcy siedzą w kółku w rękach trzymają kubki z wodą, odpowiadają na zagadki oraz wspólnie śpiewają piosenki biesiadne  Ogród w DPS. Mieszkańcy siedzą w kółku w rękach trzymają kubki z wodą, odpowiadają na zagadki oraz wspólnie śpiewają piosenki biesiadne

Wycieczka do Sulistrowiczek połączona z grillem

Korzystając ze wspaniałej lipcowej pogody zorganizowaliśmy, razem z mieszkańcami DPS Rędzińska integracyjną wycieczkę do podnóży góry Ślęży. W pierwszym etapie dotarliśmy do Przełęczy Tąpadła gdzie odbyliśmy spacer leśnymi dróżkami. Każdy z uczestników mógł nasycać się przyrodą do woli. Następnym etapem była wizyta w Sanktuarium Matki Bożej Dobrej Rady. Uroczy kościółek cechuje bardzo oryginalna architektura w górskim stylu z więżbą dachową w kształcie gwiazdy siedmioramiennej. Na terenie sanktuarium znajduje się specjalne zacienione drzewami miejsce dla przeprowadzania spotkań przy ognisku, dzięki przychylności proboszcza parafii, zagościliśmy tam z mieszkańcami. Przygotowaliśmy grilla dla uczestników, a na deser ciasto agrestowe specjalnie upieczone w ramach kulinoterapii. Śpiewaliśmy pieśni biesiadne przy akompaniamencie gitary. Uczestnicy wycieczki byli bardzo zadowoleni, bo w dobie pandemii dla wielu z nich był to pierwszy wyjazd do natury po długim czasie gdy nie było to możliwe.

W tle samochodu służbowego jest ustawiona aplikacja w ekranie głównym mapa google z miejscem dojazdu oraz mapa turystyczna z opisem i fotografiami  Mieszkańcy znajdują się w Sanktuarium Matki Bożej Dobrej Rady w Sulistrowiczkach

Mieszkanka degustuje ciasto wykonane dnia poprzedniego w ramach zajęć z kulionterapii  Grillowane kiełbaski z musztarda i ketchupem  Mieszkanka degustuje zgrillowaną kiełbaskę z ogórkiem konserwowym

Rejs statkiem po Odrze

W okresie letnim przy sprzyjającej pogodzie organizujemy rejs statkiem po Odrze. W tym roku również popłynęliśmy. Wyruszyliśmy z Przystani Kardynalskiej na Wyspie Piaskowej mijając Ostrów Tumski i Katedrę a po prawej stronie Muzeum Narodowe. Za Mostem Pokoju obok Urzędu Wojewódzkiego podziwialiśmy Most Grunwaldzki. Wielkim zainteresowanie wzbudziła kolej linowa Polinka. Za Jazem Szczytnickim dopłynęliśmy do Przystani ZOO, następnie popłynęliśmy w stronę Rurociągu Gazowego gdzie statek obrał kurs powrotny w stronę Przystani Kardynalskiej. Podczas rejsu podziwialiśmy piękną panoramę Wrocławia, szczególną uwagę uczestników zwróciły wielkie zmiany: zagospodarowane nabrzeże Odry, bulwary i tereny rekreacyjne, piękne budowle. Na koniec po przybyciu na ląd poszliśmy na lody o finezyjnych smakach.

Rejs statkiem po Odrze, w tle Most Grunwaldzki   Widok na rzeke Odrę za sterem statku

Zajęcia plastyczne z mieszkańcami - Zegar z recyklingu

W ramach zajęć plastycznych wraz z mieszkańcami wykonaliśmy poszczególne elementy do stworzenia nowego zegara na hol naszego domu. Mieszkańcy skrupulatnie malowali rurki z gazet oraz ozdoby wykonane z łyżeczek i z kleju na gorąco. Wszystkie te elementy zostały złożone w całość w wyniku czego poprzedni zegar dostał nowe życie w nowej odsłonie.

Mieszkanka siedzi w pracowni terapii zajęciowej i maluje czarną farbą łyżeczki plastikowe  Mieszkanka siedzi w pracowni terapii zajęciowej i maluje srebną farbą rurki wykonane z gazety

Dekoracyjny zegar powieszony w holu pierwszego oddziału