Dnia 20.08.2018 r. mieszkańcy DPS przy ul. Kaletniczej w ramach zajęć silwoterapii (czyli terapii poprzez kontakt z przyrodą, spacery, obserwację środowiska) mieli okazję odwiedzić Arboretum Wojsławice. Arboretum – Filia Ogrodu Botanicznego we Wrocławiu znajduję się niedaleko małego i urokliwego miasteczka Niemcza. Spacerując po arboretum mieszkańcy mieli możliwość poznania ciekawych gatunków drzew, krzewów oraz kwiatów rosnących na terenie ogrodu, a przebywanie na świeżym powietrzu wzbudziło w każdym pozytywną energię.

Arboretum Kaletnicza Copy

Dnia 22.08.2018 r. na zaproszenie DPS przy ul. Rędzińskiej nasi mieszkańcy wzięli udział w Turnieju gry w Tysiąca. Ta typowa gra karciana przyciąga wielu zainteresowanych graczy. Celem tej gry jest zdobycie tytułowego tysiąca punktów. Po emocjonujących rozgrywkach trzech najlepszych „karciarzy” rozegrało finałowy pojedynek. Niestety, wśród nich nie znalazł się żaden z naszych mieszkańców. Nie poddajemy się i już trenujemy do następnego spotkania.

23.08.2018 r. odbyła się wycieczka do wrocławskiego ZOO. Pogoda tego dnia była idealna na zwiedzanie. Najpierw udaliśmy się do Afrykarium, gdzie duże wrażenie zrobił na nas nowoczesny budynek przeznaczony dla afrykańskich zwierząt. Dzięki ogromnym akwariom mogliśmy się poczuć jak w autentycznych afrykańskich głębinach. Piękne, kolorowe ryby, rekiny, płaszczki a także żółwie pływały bezpośrednio nad naszymi głowami w specjalnie przygotowanym tunelu.

Spacer po ogrodzie zoologicznym okazał się przyjemnie spędzonym czasem na świeżym powietrzu, w trakcie którego mogliśmy podpatrywać, jak w rzeczywistości wyglądają zwierzęta zamieszkujące inne kontynenty.

Dnia 24.08.2018 r. mieszkańcy DPS przy ul. Kaletniczej wybrali się do Muzeum Etnograficznego we Wrocławiu. Muzeum znajduję się w dawnym Letnim Pałacu Biskupów Wrocławskich, wybudowanym w stylu neobarokowym. Posiada bardzo interesującą wystawę dzieł rzemiosła (reprezentowane są: bednarstwo, tkactwo, garncarstwo, kowalstwo, piernikarstwo i drewniane wyroby zdobione snycerką), ekspozycja jest obszerna i ciekawa. Wszystkim bardzo się podobało.

Muzeu Etno Kaletnicza Copy

W dniu 28.08.2018 r. mieszkańcy DPS ul. Kaletnicza mieli okazję płynąć statkiem „Goplana” po rzece – Odrze. Rejs trwał prawie godzinę, na statek wsiedliśmy przy Przystani Kardynalskiej na Wyspie Piasek. Płynęliśmy w kierunku Wyspy Opatowickiej z krótkim przystankiem dla wysiadających przy ZOO. Później zawróciliśmy i dopłynęliśmy z powrotem do Przystani Kardynalskiej. Podczas podróży mogliśmy obserwować piękne zabytki Wrocławia. Zobaczyliśmy jak zmieniły się niektóre rejony miasta oraz dostrzegliśmy aktualną rozbudowaną infrastrukturę nabrzeża Odry. Mieszkańcy byli bardzo zadowoleni z przyjemnego i relaksującego rejsu.

Rejs 1 kaletnicza Copy

Dnia 28.08.2018 r. w ramach zajęć społecznych, integracji ze środowiskiem lokalnym oraz treningu zasad zachowania, zostało zorganizowane wyjście do jednej z Wrocławskich lodziarni „Amorinio”. Znajduje się ona w samym centrum rynku. Mieszkańcy samodzielnie złożyli zamówienie, wszyscy wybrali desery lodowe składające się z ich ulubionych lodów oraz dodatków. Siedząc przy stolikach, delektując się pysznymi deserami obserwowaliśmy spacerujących turystów, którzy zwiedzali nasze miasto. Korzystając ze słonecznej pogody po zjedzeniu lodów udaliśmy się na krótki spacer po rynku.

W dniu 29.08.2018 r. odbyła się wycieczka autokarowa do Krzeszowa. W miejscowości tej znajduje się Opactwo cystersów, które jest zabytkiem światowej klasy, wpisany na listę Pomników Historii przez Prezydenta RP i będący kandydatem do UNESCO. W Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej mieszkańcy mieli możliwość posłuchania koncertu organowego w wykonaniu studentów Akademii Muzycznej z Poznania i Wrocławia. Po koncercie uczestniczyli we Mszy Świętej a po niej udali się na obiad. Po obiedzie odbyło się zwiedzanie Opactwa z przewodnikiem. Trasa przebiegała przez: kościół klasztorny (bazylika), kościół p.w. św. Józefa oraz Mauzoleum Piastów Śląskich.