Turniej gry w 1000 w DPS Rędzińska

22 sierpnia jak co roku reprezentacja naszego domu wzięła udział w corocznym XXIX Turnieju gry w 1000, który odbył się w DPS Rędzińska. W zawodach udział wzięli przedstawiciele Domów Pomocy Społecznej, z Miejskiego Centrum Usług Socjalnych z Wrocławia oraz zawodnicy z innych dolnośląskich ośrodków pomocy społecznej. Najlepsza nasza zawodniczka minimalnie przegrała w półfinale. Podczas turnieju panowała wspaniała atmosfera, w przerwach pomiędzy rundami na uczestników czekał słodki poczęstunek a pogoda jak zwykle – dopisała.

mac1

mac2

Rejs Statkiem po Odrze

23 sierpnia przy pięknej pogodzie zorganizowaliśmy rejs statkiem po Odrze. Wyruszyliśmy z przystani Kardynalskiej położonej przy Bulwarze Piotra Włostowica. Popłynęliśmy w górę Odry mijając Zabytkowy Ostrów Tumski po lewej a piękne bulwary koło Akademii Sztuk Pięknych i Muzeum Narodowego po prawej. Przepłynęliśmy pod mostem Grunwaldzkim i wzdłuż Wybrzeża Wyspiańskiego, Jazu Szczytnickiego i obok Przystani Ogród Zoologiczny w kierunku Jazu Bartoszowickiego. Dla wielu uczestników rejsu Wrocław zaskoczył i zadziwił swoimi zmianami w architekturze. Okolice przylegające do Odry przygotowane i zaprojektowane do aktywnej rekreacji cieszyły oko. Wielu z nas pamiętało te tereny z dawnych lat. Po powrocie na przystań pamiętaliśmy, że jest tam wspaniała lodziarnia, w której trudno odmówić sobie degustacji lodów o wyszukanych smakach.

mac3    mac4

Wycieczka „Ciekawe zakątki Dolnego Śląska”

28 sierpnia zorganizowaliśmy coroczną wycieczkę dla mieszkańców Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu pod hasłem „Ciekawe zakątki Dolnego Śląska”. Celem głównym był Zamek Książ gdzie wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy tak zwaną „Trasę Barokową”, spacerowaliśmy po dziedzińcu oraz pięknym parku w stylu angielskim. Następnym etapem była zabytkowa Palmiarnia, która była wspaniałym prezentem ślubnym od właściciela posiadłości Książ dla małżonki. Atrakcją Palmiarni jest wiele egzotycznych roślin z „ciepłych krajów” – między innymi palmy daktylowe, bananowce, drzewa pomarańczowe – olbrzymie i wiekowe opuncje oraz historyczny zbiór drzewek bonsai. A podłoże, na którym rosną rośliny w palmiarni obłożone jest skałami z torfu z sycylijskiego wulkanu Etna, który były sprowadzony specjalnym transportem z Włoch.

mac5   mac6

Kolejnym etapem była Świdnica a szczególnie Kościół Pokoju - perła architektury barokowej z listy UNESCO. Wspaniały zabytek architektury drewnianej.

mac7   mac8

Piknik kajakowy w przystani Osobowickiej

30 sierpnia była piękna i słoneczna pogoda – warunek konieczny do zorganizowania pikniku kajakowego w zatoce przystani Osobowickiej na Odrze. Ta forma rekreacji jest bardzo lubiana przez naszych mieszkańców. Pływaliśmy na kajakach, łodzi motorowej a dla oczekujących na brzegu zorganizowaliśmy piknik z poczęstunkiem. W imprezie wzięli udział mieszkańcy wszystkich domów Miejskiego Centrum Usług Socjalnych, co było kolejną sposobnością do zawierania znajomości i utrzymywania więzi. Jeśli pogoda pozwoli planujemy kolejne spotkanie na wodzie. Głównym organizatorem imprezy i donatorem było Stowarzyszenie KOLORY NADZIEI.